WitchcraftRPG
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

WitchcraftRPG

„To nasze wybory ukazują, kim naprawdę jesteśmy, o wiele bardziej niż nasze zdolności...”
 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 Zaklęcia

Go down 
AutorWiadomość
Mistrz Gry
Konto Administracyjne
Mistrz Gry


Data dołączenia : 05/06/2010
Liczba postów : 201
Punkty : 494

Zaklęcia Empty
PisanieTemat: Zaklęcia   Zaklęcia EmptySob Cze 05, 2010 5:44 pm

Zaklęcia do normalnego użytku:


A

1. Accio
Wymowa: Akcjo
Zaklęcie to sprawia, że dany przedmiot przylatuje do osoby rzucającej zaklęcie. Może być używane na dwa sposoby:
- przez rzucanie czaru i wypowiedzenie nazwy pożądanego przedmiotu przez rzucającego zaklęcie
- poprzez wskazanie różdżką na pożądany przedmiot podczas, lub natychmiast po wypowiedzeniu zaklęcia.
Etymologia: z Łaciny accio znaczy wołam, kazać przyjść, przywoływać.

2. Alohomora
Wymowa: Alohomora
Otwiera różne rzeczy, głównie zamki itp.
Etymologia: z hawajskiego aloha - żegnaj, z Łaciny mora - przeszkoda

3. Anapnego
Wymowa: Anapnego
Przeczyszcza drogi oddechowe (ułatwia oddychanie).
Etymologia: Z greki apnea - bezdech

4. Aperacjum
Wymowa: Aperacjum
Ujawnia niewidzialny tusz.
Etymologia: Z łaciny apparare - pojawić się, a w języku angielskim odpowiednik pojawić się - to appaer.

5. Aquamenti
Wymowa: Akwamenti
Wytwarza strumień wody z różdżki.
Etymologia: Z hiszpańskiego aqua - woda, mente - umysł.

6. Ascendio
Wymowa: Ascendjo
Pociąga różdżkę w górę z ogromną siłą, prawdopodobnie także w inne strony.
Etymologia: ----

7. Avis
Wymowa: Awis
Powoduje pojawienie się stada fruwających ptaków.
Etymologia: Z Łaciny avis — ptak.


B

8. Bąblogłowy
Wymowa: Bąblogłowy
Tworzy bańkę powietrza wokół głowy.
Etymologia: ----

9. Bombarda Maxima
Wymowa: Bombarda Maksima
Potrafi zniszczyć duże powierzchnie np. ściany
Etymologia: ----


C

9. Carpe Retractum
Wymowa: Karpe Retraktum
Zaklęcie służące do przyciągania przedmiotów oraz służące jako lina do przemieszczania się.
Etymologia: ----

10. Cave Inimicum
Wymowa: Kawe Inimikum
Wyczarowuje barierę, która sygnalizuje pojawienie się w okolicy innych osób
Etymologia: Z Łaciny cavere - strzeć się, inimicus - nieprzyjaciel, wróg.

11. Chłoszczyść
Wymowa: Chłoszczyść
Czyści, oraz porządkuje
Etymologia: ----

12. Colloportus
Wymowa: Koloportus
Etymologia: Z Łaciny colligo - związać, porta - drzwi.

13. Confundus
Wymowa: Konfundo
Zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje osoby.
Etymologia: Z Łaciny confusio - zamieszanie.

14. Confringo
Wymowa: Konfringo
Powoduje eksplozję wskazanego obiektu.
Etymologia: ----

15. Conjunctivus
Wymowa: Kondżanktiwus
Oślepia ofiarę.
Etymologia: ----

16. Zaklęcie Czterech Stron Świata
Wymowa: Wskaż Mi
Różdżka obraca się w kierunku północnym.
Etymologia: ----


D

17. Deletrius
Wymowa: Deletrius
Usuwa widmo zaklęcia wywołane czarem Priori Incantatem, które służy do sprawdzania ostatniego czaru rzuconego daną różdżką.
Etymologia: z angielskiego delete - usunąć.

18. Densaugeo
Wymowa: Densaugeo
Wydłuża przednie zęby.
Etymologia: Z łaciny dens - ząb.

19. Diffindo
Wymowa: Diffindo
Rozcina.
Etymologia: ----

20. Drętwota
Wymowa: Drętwota
Oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet utratę przytomności.
Etymologia:

21. Duro
Wymowa: Duro
Przemienia w kamień.
Etymologia: Z hiszpańskiego duro - ciężki, twardy.


E

22. Enervate
Wymowa: Enerwate
Uzdrawia (leczy) i regeneruje.
Etymologia: ----

23. Engorgio
Wymowa: Engorgio
Powiększa małe obiekty.
Etymologia: ----

24. Episkey
Wymowa: Episkij
Leczy uszkodzenia ciała.
Etymologia: ----

25. Evanesco
Wymowa: Iwanesko
Powoduje znikanie małych przedmiotów lub osłabia działanie zaklęcia Aperacjum.
Etymologia: z angielskiego evanescence - przelotność.

26. Expeliarmus
Wymowa: Ekspeliarmus
Rozbraja (odrzuca) przeciwnika lub jego różdżkę.
Etymologia: Z Łaciny expello - odpycham.

27. Expulso
Wymowa: Ekspulso
Powoduje odpychanie o działaniu odśrodkowym (gdy trafi pomiędzy grupę osób, wszystkie zostają odrzucone) bazujące na zasadzie działania bomby miotającej, z tym że nie powoduje większych obrażeń
Etymologia: ----


F

28. Ferula
Wymowa: Ferula
Opatruje uszkodzenia ciała (bandażujące złamania, itp.)
Etymologia: ----

29. Zaklęcie Fideliusa
Wymowa: Brak (zaklęcie całkowicie niewerbalne)
Bardzo złożone zaklęcie, przy którym dochodzi w sposób magiczny do zdeponowania tajemnicy w duszy żywego człowieka. Informacja zostaje ukryta w wybranej osobie, nazywanej Strażnikiem Tajemnicy, więc nie można jej odnaleźć, chyba że sam Strażnik Tajemnicy zechce ją wyjawić, inaczej pozostaje nie dostępna. Skutkiem tego zaklęcia jest np. to, iż nikt, komu przez Strażnika Tajemnicy nie wyjawiono tajemnicy, nie mógł znaleźć ludzi, którzy się ukrywali.
Etymologia: Prawdopodobnie od nazwiska czarodzieja, który wymyślił to zaklęcie - Fidelius, lub od łacińskiego słowa fidelis oznaczającego osobę zaufaną, powiernika.

30. Finite
Wymowa: Finite
Kończy działanie niektórych zaklęć (np.Tarantallegre). Inną formą tego zaklęcia jest Finite Incantatem (powoduje znikanie lub rozpryskiwanie się metalowych rzeczy, lub uzdrawia poszkodowanego po działaniu zaklęcia Tarantallegre).
Etymologia: Z Łaciny finis - koniec.

31. Flagrate
Wymowa: Flagrate
Oznacza różne obiekty ognistym, czerwonym krzyżem.
Etymologia: ----

32. Flagrante
Wymowa: Flagrante
Zaklina przedmiot tak, że dotknięty przez kogokolwiek rozgrzewa się do wysokich temperatur.
Etymologia: ----

33. Flippendo
Wymowa: Flipendo
Popycha lub przesuwa małe obiekty (najczęściej głazy czy skrzynie).
Etymologia: z angielskiego flip — odwracać.

34. Furnunculus
Wymowa: Fernukulus
Powoduje pojawienie się na twarzy białych krost i piekących bąbli.
Etymologia: z Łaciny furunculus - czyrak.


G

35. Geminio
Wymowa: Geminio
Powiela małe obiekty (tworzy duplikat obiektu, na który zostało rzucone).
Etymologia: z Łaciny gemini - bliźnięta.

36. Glisseo
Wymowa: Glisseo
Wygładza nawet duże bardzo pokrzywione obiekty (np. powierzchnie schodów).
Etymologia: z włoskiego gliss - ślizgać się.


H

37. Homenum Revelio
Wymowa: Homenum Rewelio
Ujawnia ludzką obecność w docelowym obszarze.
Etymologia: z Łaciny homo - człowiek, revelo - odsłonić.


I

48. Impedimenta
Wymowa: Impedimenta
Na pewien czas spowalnia ofiarę.
Etymologia: z Łaciny im - przeczenie, pedi - nogi, menta - umysł.

49. Impervius
Wymowa: Imperwius
Nadaje celowi właściwości odpychające (nie można tego dotknąć).
Etymologia: ----

50. Incarcerous
Wymowa: Inkarserus
powoduje pojawienie się pęt krępujących ofiarę.
Etymologia: ----

51. Incarcorpus
Wymowa: Inkarkorpus
Lewituje (unosi dany przedmiot).
Etymologia: z Łaciny incare - wznosić, corpus - ciało w znaczeniu ciała materialnego (przedmiotu), a nie ludzkiego.

52. Incendio
Wymowa: Insendio
Podpala lub niszczy rośliny.
Etymologia: ----


J

53. Jęzlep
Wymowa: Jęzlep
Powoduje przyklejenie się języka do podniebienia, co uniemożliwia mówienie, itp.
Etymologia: Z polskiego (przetłumaczone) połączenie język i zlepiać.


K

54. Zaklęcie Kameleona
Wymowa: Brak. Zaklęcie całkowicie niewerbalne.
Kamufluje (upodabnia do otoczenia) przedmiot lub żywą istotę.
Etymologia: z polskiego od nazwy zwierzęcia kameleona, który potrafi zmieniać kolor swoiej skóry na taki, który upodabnia go do otoczenia.


L

55. Lacarnum Inflamare
Wymowa: Lakarnam Inflamare
Umożliwia wystrzelenie z różdżki ognia w postaci małych kul.
Etymologia: z Łaciny lacarnum - wystrzelić, inflamare - podpalić

56. Lapifors
Wymowa: Lapifors
Zmienia w królika.
Etymologia: ----

57. Legilimens
Wymowa: Legilimens
Umożliwia legilimencję, czyli "czytanie w myślach".
Etymologia: Z Łaciny legi - czytać, mens - rozum.

58. Levicorpus
Wymowa: Lewikorpus
Sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi trzymając go głową w dół, lub daleko odrzuca przeciwnika.
Etymologia: ----

59. Liberacorpus
Wymowa: Liberakorpus
Jest zaklęciem przeciwdziałającym Levicorpus (uwalnia uniesioną ofiarę).
Etymologia: libera - wolność, wolne (łac.)corpus - ciało

60. Locomotor
Wymowa: Lokomotor
Służy do przenoszenia różnych obiektów (nazwę obiektu wymawia się po formule Locomotor).
Etymologia: ----

61. Lumos
Wymowa: Lumos
Powoduje wydobywanie się światła z końca różdżki. Modyfikacjami tego zaklęcia są:
- Lumos Maxima (wzmocnienie zaklęcia pierwotnego, dzięki niemu można np. łatwiej czytać w nocy pod kołdrą jakąś książkę
- Lumos Solem (z Łaciny solara - Słońce rozumiane jako światło, działa tak, że światło wyzwalane z różdżki po użyciu tego zaklęcia ma naturę promieni słonecznych
Etymologia: z Łaciny lumen - światło.


M

62. Mobiliarbus
Wymowa: Mobiljarbus
Służy do poruszania przedmiotów.
Etymologia: ----

63. Mobilicorpus
Wymowa: Mobilikorpus
Przemieszcza osoby (sprawia że lewitują).
Etymologia: Z angielskiego mobile - ruchomy, corpse - ciało w znaczeniu ciała materialnego (przedmiotu), a nie ludzkiego.

64. Muffliato
Wymowa: Mufliato
Sprawia, że osoba na którą zostało rzucone słyszy nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego.
Etymologia: ----


N

65. Nox
Wymowa: Noks
Odwołuje niektóre zaklęcia np. Lumos — gasi światło na końcu różdżki.
Etymologia: Z Łaciny nox - noc.


O

66. Obscuro
Wymowa: Obskuro
Sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć.
Etymologia: ----

67. Oblivate
Wymowa: Obliwate
Używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci.
Etymologia: Z Łaciny oblitteratio - zapomnienie.

68. Orchideus
Wymowa: Orchideus
Powoduje, że z końca różdżki wystrzela bukiet kwiatów, który może ranić magiczne zwierzęta.
Etymologia: ----

69. Oppungo
Wymowa: Opundżo
Wyczarowuje małe ptaszki(podobne do kanarków) i zmusza je do ataku na inną osobę.
Etymologia: Z Łaciny oppungo - atakuję.

70. Ottorius
Wymowa: Otoriu
Odrzuca przeciwnika i przez chwilkę zadaje mu wielki ból.
Etymologia: ----


P

71. Petrifikus Totalus
Wymowa: Petrifikus Totalus
Powoduje, że całe ciało przeciwnika sztywnieje
Etymologia: z greki petros - kamień, petra - skała, skamienienie

72. Peskipiksi Pesternomi
Wymowa: Peskipiski Pesternomi
Poskramia chochliki lub inne magiczne zwierzęta.
Etymologia: ----

73. Portus
Wymowa: Portus
Zamienia dany obiekt w świstoklik.
Etymologia: z Łaciny porta - brama, drzwi.

74. Priori Incantatem
Wymowa: Prior Inkantato
Wywołuje retrospekcję zaklęć danej różdżki, do rzucenia których posłużyła
Etymologia: z Łaciny prior - poprzedni, incantamentum - zaklęcie.

75. Protego
Wymowa: Protego
Na krótko tworzy magiczną barierę (tarczę), która chroni rzucającego czar zarówno przed zaklęciami jak i przed innymi przedmiotami. Działa na zwykłe uroki, ale nie na Zaklęcia Niewybaczalne.
Etymologia: z Łaciny protego - chronić.

76. Protego Horriblis
Wymowa: Protego horriblis
Najsilniejsze zaklęcie ochronne.
Etymologia: ----

77. Protego Totalum
Wymowa: Protego Totalum
Sprawaia, że dany obszar jest trudny do wykrycia.
Etymologia: z Łaciny protego - chronić, totalum - całkowicie.

78. Zaklęcie Proteusza
Wymowa: Brak. Zaklęcie całkowicie niewerbalne.
Powoduje zależne zmiany; przedmioty, na które zostanie rzucone są od siebie zależne, zmiany zachodzące w jednym powododują te same zmiany w pozostałych.
Etymologia: Z polskiego (przetłumaczone) od imienia Proteusz (w mitologii greckiej Proteusz posiadał zdolność zmieniania swojej postaci, co może odnosić się, do zmian zachodzących w przedmiotach).

79. Piertotum Locomotor
Wymowa: Piertotum Lokomotor
Ożywia posągi, zbroje, rzeźby itp...
Etymologia: ----


S

80. Salvio Hexia
Wymowa: Salwjo Heksja
Ochrania miejsce, w którym ktoś przebywa.
Etymologia: ----

81. Sectumsempra
Wymowa: Sektumsempra
Powoduje rozległe i głębokie rany na ciele.
Etymologia: Z Łaciny sectum - ciąć, semper - zawsze.

82. Serpensortia
Wymowa: Serpensortia
Wyczarowuje węża, który atakuje przeciwnika.
Etymologia: ----

83. Silencio
Wymowa: Silensjo
Wycisza całkowicie.
Etymologia Z hiszpańskiego silencio - cisza.

84. Sonorus
Wymowa: Sonorus
Zwiększa siłę głosu.
Etymologia: Z Łaciny sonus - głos.

85. Szatańska Pożoga
Wymowa: Brak (zaklęcie całkowicie niewerbalne).
Rozpala ogromny, trudny do powstrzymania, potężny, dziki ogień, który formuje się w różne bestie i trawi niemal wszystko na swojej drodze, będąc nawet zdolnym do niszczenia horkruksów.
Etymologia: ----


T

86. Tarantallegra
Wymowa: Tarantalegra
Wywołuje u przeciwnika niekontrolowane pląsy.
Etymologia: ----

87. Tergeo
Wymowa: Tergeo
Usuwa różne substancje np. kurz, krew.
Etymologia: ----


U

88. Upiorogacek
Wymowa: Brak. Zaklęcie całkowicie niewerbalne.
Straszy i wywołuje lęk.
Etymologia: z polskiego (przetłumaczone) połączenie upiór i gacek (część nazwy gatunkowej dwóch gatunków nietoperzy).


W

89. Waddiwasi
Wymowa: Ładiłasi
Odblokowuje zatkane otwory.
Etymologia: ----

90. Wingardium Leviosa
Wymowa: Wingardium Lewiosa
Unosi wskazany obiekt.
Etymologia: ----



Zaklęcia niewybaczalne, lub jedynie dla doświadczonych:

91. Avada Kedavra
Wymowa: Awada Kedawra
Najgroźniejsze z Zaklęć Niewybaczalnych, ponieważ jest nieodwracalne w skutkach i odpowiednio rzucone uśmierca każdą żywą istotę. Zaklęciu towarzyszy zielony błysk i świst.
Etymologia: Z Łaciny avada kedavra - nagła śmierć.

91. Cruciatus
Wymowa: Krucjo
Jedno z Zaklęć Niewybaczalnych. Sprawia ofierze ogromny ból.
Etymologia: Z Łaciny crucio - torturować.

92. Imperius
Wymowa: Imperio
Zaklęcie niewybaczalne służące do przejęcia kontroli nad inną istotą.
Etymologia: Z Łaciny imperiare - rządzić.


93. Expecto Patronum
Wymowa: Ekspekto Patronum
Zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa - tarczy, która jest zmaterializowaną postacią pozytywnej energii, o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja; stosowany m.in. do obrony przed dementorami i śmierciotulami. [1] Wyczarowany patronus może także służyć jako "kurier", gdy chcemy przekazać komuś ważną wiadomość.
Etymologia: Z Łaciny expecto - oczekuję, patronus - obrona.

94. Morsmordre
Wymowa: Morsmorde
Wyczarowuje na niebie Mroczny Znak
Etymologia: Z Łaciny mortis - śmierć
Powrót do góry Go down
 
Zaklęcia
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
WitchcraftRPG :: Zaklęcia 2hzij2v :: Zasady Gry-
Skocz do: